قیمتیں بڑھنے اور احتجاج کے باوجود پٹرولیم مصنوعات کی فروخت میں اضافے کیوں ہوا؟

251

لاہور: کوئی یہ سمجھ سکتا ہے کہ ہوشربا قیمتوں پر عوامی احتجاج نے پٹرولیم مصنوعات کی فروخت کو نقصان پہنچایا ہو گا، لیکن ایسا لگتا نہیں۔ جولائی اور اگست کے دوران تیل کی مارکیٹنگ کمپنیوں کی کارکردگی کے جائزے کے مطابق فرنس آئل (ایف او) کی مد میں نقصان ہوا۔

معاشی بحران، بڑھتی ہوئی قیمتوں، کم مارجن اور کرنسی کی قدر میں کمی کے باوجود، ڈیزل اور پٹرول کی فروخت بڑھ رہی ہے جو مندی کے دنوں میں امید کی کرن پیش کر رہی ہے۔

جولائی 2023 میں فرنس آئی کی فروخت میں تقریباً 60 فیصد کمی واقع ہوئی جبکہ خوردہ مصنوعات جیسا کہ پٹرول اور ڈیزل کی فروخت میں سالانہ بنیادوں پر اضافہ ہوا۔ یہ رجحان اگست میں برقرار رہا، آئل مارکیٹنگ کمپنیوں (او ایم سی) کے حجم میں 8 فیصد کمی دیکھنے میں آئی۔ جبکہ فرنس آئل میں 64 فیصد کی حیران کن کمی ہوئی۔ اس کے برعکس ڈیزل اور پٹرول میں بالترتیب 11فیصد اور 13فیصد سالانہ اضافہ ہوا۔

تاج گیسولین کے چیف آپریٹنگ آفیسر عمر شفقات کہتے ہیں کہ صنعتوں میں ماہانہ کی بنیاد پر تیل کی کھپت میں اضافہ ہوا۔ اس کی وجہ اقتصادی یا نقل و حمل کی سرگرمیوں میں اضافہ نہیں ہے، بلکہ جولائی میں عید اور عاشورہ کی وجہ سے کم سرگرمی ہے۔ عید کے لیے تجارتی سرگرمیوں میں تیزی آنے اور ڈیزل کی طلب کو اپنی اوسط پر واپس آنے میں 6 سے 7 دن لگتے ہیں۔ عاشورہ کے لیے بھی، دو دن ڈیزل اور پیٹرول دونوں کی روزمرہ کی مانگ کے تقریباً 30 فیصد پر ہیں۔

اگست کے لیے حجم میں ماہانہ نمو بھی 4 فیصد پر مثبت رہی، جس میں ایم ایس اور ایچ ایس ڈی بالترتیب 2 فیصد اور 11فیصد بڑھے۔ ایف او نے اپنی ماہانہ زوال کو بھی جاری رکھا، 18فیصد کمی کے ساتھ۔ مجموعی طور پر مالی سال 2024 کے دوسرے مہینے او ایم سی سیلز کا حجم 7 فیصد سالانہ کم ہو کر 28 لاکھ ٹن ہو گیا جبکہ مالی سال 2023 کے دوسرے مہینے میں یہ 30 لاکھ ٹن تھا، جبکہ ایچ ایس ڈی میں 11فیصد سالانہ،اورایم ایس میں 8 فیصد اضافہ ہوا۔

عمر شفقات بتاتے ہیں کہ “ہم قیمتوں میں اضافے کے ساتھ ساتھ سمگل شدہ ڈیزل کی آمد پر بھی نمایاں اثر دیکھتے ہیں جو اب لاہور تک تمام مارکیٹوں میں آسانی سے دستیاب ہے۔”

یہ قیاس کیا جا رہا ہے کہ حالیہ مہینوں میں حجم میں اضافہ قیمتوں میں مزید اضافے کی توقع میں مصنوعات کی پیشگی خریداری کی وجہ سے ہوا ہے، جو کہ یکم ستمبر 2023 کو دوبارہ دیکھنے میں آیا کیونکہ جون کی اوسط قیمت سے پیٹرول کی قیمت میں اضافہ ہوا تھا۔ انہوں نے وضاحت کرتے ہوئے کہا، “پہلے سے خریدنا (pre-buying) ایک حقیقت ہے، یہ ہر قیمت میں اضافے کے ساتھ ہوتا ہے، جب کہ ہر قیمت میں کمی کے ساتھ الٹ ہوتا ہے۔”

قبل از خریداری کی توثیق پر شدید اختلاف ہے۔ ذرائع نے پرافٹ کو بتایا کہ اس طرح کا رجحان فی الحال ممکن نہیں ہے کیونکہ ریفائنریز صلاحیت سے کم کام کر رہی ہیں، اس لیے وہ جو بھی پروڈکٹ تیار کرتی ہیں وہ فوری استعمال کے لیے ہوتی ہیں۔ مزید برآں، یہ دیکھتے ہوئے کہ پیٹرولیم کی درآمدات کی پہلے سے منصوبہ بندی کی جاتی ہے اور موجودہ غیر ملکی کرنسی کے بحران کے درمیان، ریفائنرز کو ترجیح دی جا رہی ہے جو ان کے مطابق ان کے امکانات کو اور بھی زیادہ ناممکن بنا دیتا ہے۔

پرافٹ نے پہلے ہی اس بات کا احاطہ کیا ہے کہ عالمی خام مارکیٹوں میں گزشتہ ہفتے کی بحالی اگر جاری رہتی ہے یا اگر پاکستانی روپے میں خاطر خواہ اضافہ نہیں ہوتا ہے تو قیمتوں میں اضافے کے ایک اور دور کو متحرک کرنے کے لیے تیار ہے۔

اگر یہ نظرثانی ہو جاتی ہے تو، ستمبر کا سیلز ڈیٹا ماہ بہ ماہ کی بنیاد پر بھی کوئی خوشگوار تصویر نہیں بنا سکتا۔

جواب چھوڑیں

Please enter your comment!
Please enter your name here